Simon Sinek első, 2009-es TED előadása 56 milliós nézettségével és 48 nyelvre lefordított feliratával ma minden idők harmadik legnézettebbje a 18 perces inspiráló történetek között. Talán neked sem új már ez az elmélet: a jó vezetők nem (csak) arról beszélnek, hogy mit csinálnak, és hogyan, hanem legfőképp arról, hogy miért.
A miért a szándék. A miért az, amiért minden reggel felkelnél és örömmel dolgoznál akkor is, ha nem számítana a bevétel. A márkád miértjének megtalálása egy felszabadító utazás, amely elvisz egy olyan vállalkozáshoz, ahol mindenki motiváltan teszi a dolgát.
A miért és az arany kör eszméje szerint a vezető pozícióban lévőknek kötelessége egy olyan szervezet kialakítása, amelyben az ott dolgozók úgy érezhetik, részesei valaminek, ami túlmutat rajtuk.
Azok a márkák, amelyek tisztában vannak a miértjükkel, fontos pozícionálási eszközhöz jutnak. Nagyobb és tartósabb sikerre számíthatnak, erősebb bizalmat kelthetnek az alkalmazottaikban és a fogyasztókban, és jóval nagyobb lojalitást és márkahűséget remélhetnek. Előremutatóbbak és innovatívabbak lehetnek, mint versenytársaik.
A jövőképünk csak akkor váltható tettekre, ha hangosan kimondjuk. Amíg megtartjuk magunknak, addig nem több a képzeletünk szüleményénél.
Simon Sinek
Simon szerint minden szervezet három szinten működik: mit tesz, hogyan teszi, és miért. Az első nem probléma: milyen terméket értékesítesz, milyen szolgáltatást nyújtasz. A hogyan sem okoz általában sok fejtörést: ez az, ami megkülönböztet a sokaságtól.
A miért viszont sokaknak már kemény dió. Ez található a kör közepén. Ez a kulcs.
A pénz nem lehet a miért. A pénz csak eredmény. A miért sokkal mélyebben gyökerezik. Mi az a cél, ügy, vagy hit, ami miatt létrehoztad a cégedet? Mi motiválja és inspirálja a mindennapi munkát?
Ha megosztod a miértedet a célcsoportoddal, sokkal jobban tudsz hatni az érzelmekre, és hatásosabb lesz az üzeneted. Nagy valószínűséggel nem az árát fogják nézni a termékednek, szolgáltatásodnak, hanem egy teljesen más szinten tudnak kapcsolódni a márkádhoz.
Ha a munkatársaidat vonod be a cég miértjébe, elkezd körvonalazódni egy vállalati kultúra. Sokkal céltudatosabb lehetsz bármilyen céges döntésben, segítséget kapsz egy ösztönző jövőkép kijelölésében.
A miért útmutatás. Fedezd fel, mi a ti miértetek!