Elkészült a weboldalad – hogyan szerezz rá hűséges látogatókat?

Általában nem kis munka és nem kevés idő, amíg egy jól megtervezett weboldal elkészül. Fantasztikus érzés, amikor beírod a domainneved a böngészőbe, és végre ott látod azt, amire már hónapok óta készülsz: az átgondoltan felépített, gyönyörű dizájnnal rendelkező új céges honlapod. Elégedetten hátradőlhetsz.

Weboldal honlap látogatók szerzése

Ha ezt gondolod, akkor sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak: a munka még csak ez után kezdődik. Látogatókat kell szerezned, mert attól, hogy az oldal él, nem fog azonnal ömleni rá a forgalom. Persze a jó SEO alapozás segít elindulni, de önmagában nem elég.

Mit tehetsz azért, hogy a weboldalad vonzó legyen a látogatók számára?

1. Készíts rendszeresen frissülő, minőségi tartalmat!

Ha nem szeretnél sok-sok pénzt hirdetésekre költeni, akkor a legegyszerűbb módja a látogatószerzésnek az, ha értéket adsz: olyan tartalmat, ami hasznos az olvasók számára.

Írhatsz cikkeket, készíthetsz esettanulmányokat, videókat, podcast-ot, a lényeg az, hogy minőségi, problémamegoldó anyagokat állíts össze, amivel segíted a célcsoportodat. (Tehát ne az önfényezésről szóljon minden. Néha az is belefér: ha nyertetek valamilyen díjat, azt bátran mutasd meg. Ha hasznos tudáshoz jut a látogató azzal, hogy megismeri a folyamataidat, akkor azt is megoszthatod.)

Létrehozhatsz szórakoztató vagy inspiráló, elgondolkodtató tartalmakat is.

Készíthetsz interjút a piacod fontos szereplőivel, vagy akár infografikát is a vállalkozásodhoz kapcsolódó témákban.

Célozz meg egy gyakoriságot és igyekezz tartani, pl. heti egy cikk szuper, de ha nagyon nincs időd, akkor legalább havonta egyszer tégy új tartalmat a weboldaladra.

2. Keresőoptimalizálj!

A SEO (search engine optimization) célja a keresőben való előkelő helyen történő megjelenés. Ez már a weboldal tervezésekor fontos szempont kell, hogy legyen, célszerű eleve úgy nekiindulni és felépíteni a struktúrát, tartalmat, hogy ezt észben tartjuk. (Mi észben tartjuk.)

Keresőoptimalizálni azért érdemes, mert az organikus keresésekből az oldaladra érkezők közül nagyobb eséllyel lesznek vásárlók, mint akik hirdetésre kattintanak. A SEO hosszútávú előnyt biztosít a konkurenciával szemben, mivel a kereső első találatai közé kerülés nem történik meg pár hét alatt: ehhez munka és kitartás szükséges. A kitartásnak az is eredménye, hogy hosszú távon érezheted az elvégzett munka hatását.

Hogyan tudod a weboldaladat keresőoptimalizálással segíteni?

a) Válassz megfelelő fókusz kulcsszavakat!

Az oldalra szánt tartalmat, cikkeket érdemes úgy struktúrálni és létrehozni, hogy figyelembe veszed, milyen kulcsszavakra keres rá az, akit szeretnél, hogy a honlapodra látogasson.

Ehhez használhatod a Google Keyword eszközét (ehhez ma már Google Ads fiók szükséges), vagy az Ubersuggest szoftvert.

Ubersuggest kulcsszó ötletek listája

Érdemes olyan kulcsszavakat választani, amelyekre viszonylag sokan keresnek rá, de nincs őrült verseny (long tail, több szóból álló kulcsszavak) és amelyek relevánsak a vállalkozásodra nézve.

Kutass kicsit, mire keresnek rá az emberek a témádban, és adj választ a kérdéseikre a cikkeidben, videóidban, egyéb tartalmaidban. A kulcsszót helyezd el a cikk címében, az első bekezdésben. (Ez már a keresőoptimalizált szövegírás témája, amit nehéz lenne egy pár mondatban kifejteni, ezért majd egy külön cikkben tesszük meg.)

b) Hozz létre belső linkhálózatot!

Linkelj a saját tartalmaidra a cikk szövegéből (korábban megírt cikkekre, a szolgáltatásaidat bemutató aloldalakra). Ügyelj arra, hogy a link szövege kapcsolódjon a témához, amire linkelsz!

Szúrj be ajánlott olvasmányt a szövegbe egy külön szakaszban, amely jóval figyelemfelkeltőbb lehet, mint egy sima szöveges link. Példa:

Ajánlott olvasmány: 5+1 tévhit a logóról

A cikkeid alatt ajánlj kapcsolódó tartalmat, amelyek szintén érdekelhetik az olvasót.

c) Szerezz külső linkeket!

A linképítés ma már nem egyszerű folyamat, itthon kevesen csinálják magas szinten. Egyre nehezebb minőségi oldalról linket szerezni.

Régen könnyen felmerülhettek opcióként a linkgyűjtő oldalak, ma már viszont leginkább azok a honlapok jöhetnek szóba, amelyeken minőségi, viszonylag magas szószámmal rendelkező tartalom jelenik meg, és amelyek relevánsak a témádban. A domain authority-t is érdemes figyelni, jó, ha min. 20-30 az értéke. (A „domain tekintély”, DA egy egytől százig terjedő logaritmikus skála, és a domain rangsorolási erejét mutatja.)

A külső link szerzéséhez jó eszköz lehet egy-egy sajtóközlemény is, ehhez viszont megfelelő tartalom szükséges, amit ki lehet küldeni (pl. friss tanulmány, felmérés, releváns hír).

Lehetőség még vendégposztok írása egy-egy releváns blogra, tehát ennél is szempont, hogy kapcsolódjon a téma a tiédhez, és értékes tartalom legyen az oldalon. (Cserében te is meghívhatsz másokat vendégszerzőként az oldaladra.)

Eddig organikus módszereket mutattam, amelyek ingyenesek. Ha mindezekkel nem akarsz bajlódni, ki is szervezheted a keresőoptimalizálást (szövegírást, linképítést) és a látogatószerzést (Google Ads, Facebook hirdetések), de ez jelentős költséget jelenthet a céges büdzsében.

3. Oszd meg a közösségi médiában!

Ha már vannak hasznos cikkek, videók a weboldaladon, ne szalaszd el a közösségi médiából szerezhető látogatók figyelmét: oszd meg a tartalmaidat a Facebook oldaladon, Linkedin-en, Instagramon, vagy, ha olyan a témád, a Pinterest-en. Legyenek a cikkeid alatt megosztás gombok azokra az oldalakra, amelyek a célcsoportod szempontjából relevánsak, és emailes továbbküldésre.

A Facebookon és Linkedin-en különböző csoportokban is megoszthatod a cikkedet (figyeld mindig a csoportszabályzatot, hogy engedélyezik-e, nem minősül-e reklámnak), vagy ha valaki problémáját megoldod vele, akkor kommentbe is berakhatod a posztja alá. Ha másoknak segítesz, hálásak lesznek érte.

4. Dolgozz fel újra meglévő tartalmat!

Alakítsd át más formátumra a sikeres, látogatott aloldalaidat: például ha van egy hatásos írásod, amelyet sokan olvasnak (ugye méred az oldalad látogatottságát?), készíts belőle videót és tedd fel a YouTube-ra (itt is tudsz SEO-zni a címben, leírásban, tedd be az oldalad linkjét is).

Készíts lapozós posztot az olvasott cikkből az Instagramra, vagy mondd fel és készíts belőle audió tartalmat.

5. Ügyelj arra, hogy gyors maradjon az oldalad!

A lassan betöltődő, cammogó oldalak elriasztják a látogatókat. Senki nem szeret hosszú másodperceket várni arra, hogy megjelenjen a tartalom, és a Google sem díjazza ezt. Egy honlap sebességének növelése soktényezős folyamat, egyik fontos szempont a felkerülő képek optimalizálása.

Semmiképp ne tölts fel a cikkeidbe olyan fotót, ami nagyfelbontású és több ezer pixel széles, ez felesleges adatterhet jelent. A képeket célszerű optimalizálni, a méretüket csökkenteni, PNG fájlok helyett JPG-t (esetleg webP-t) használni. Több megás képek helyett elegendő az, ha körülbelül 200 kilobájt egy-egy kép. Az optimalizáshoz nagyszerű eszköz a TinyJPG.

6. Használd az email marketing erejét!

Legyen az oldaladon hírlevél-feliratkozási lehetőség! Érdemes ezt ma már kevésbé hírlevélként, mint inkább valamilyen tudásanyagként, edukáló sorozatként hirdetni, amelyben értéket adsz az olvasóknak, de azért néha sales emaileket is kiküldesz. Lehet ez a csali tanulmány, videó, webinárium felvétele, akár vendéggel is. Gondold át, mire harapna rá a célcsoportod!

A saját lista építése már csak azért is megéri, mert ezek az email címek a tulajdonodban maradnak, és bármikor újra felveheted a kapcsolatot a birtokosaikkal, míg a közösségi média profiljaidat, oldalaidat törölhetik, letilthatják, vagy le is állhatnak ezek a rendszerek. Ügyelj arra, hogy a GDPR szabályait tartsd be az adatok begyűjtésekor.

A hírlevelezéshez szuper felhasználóbarát, intuitívan kezelhető megoldás a Mailerlite szoftvere, ez szoktam ajánlani az ügyfeleinknek.

7. Építs kapcsolatokat!

Az utóbbi években felértékelődött a személyes találkozások, kapcsolatok ereje. Konferenciákon, cégvezetőknek szervezett találkozókon más vállalkozókkal is megoszthatod a weboldalad linkjét (névjegyen elmaradhatatlan), ha pedig előadóként tudsz szerepelni valahol, az különösen megdobhatja a weboldalad látogatottságát.


Mindenképpen több csatornát használj a népszerűsítésre, a legjobb azokat, amelyek relevánsak a célcsoport szemszögéből.

Legyen szempont az is, hogy megtartsd a látogatókat és visszacsábítsd őket az oldaladra! (Nagy részük nem fog azonnal vásárolni!) Ismételd a fenti lépéseket és használd a remarketinget. Mérd az oldalon lévő tartalom hatékonyságát látogatottságelemző szoftverrel (Google Analytics).

Jó alkotást!

Szerző: Bán Annamari
A Studio Verzal kreatív vezetője, tipográfus, márkaspecialista. Majd' két évtizede foglalkozik weboldalak készítésével, fele ennyi ideje tervez arculatokat is. Legújabb mániája az, hogyan segítheti a vállalkozásokat a márkastratégia eszközeivel. Munkáival találkozhattál a Magyar Logók, a Tipográfia Magyarországon a XXI. században és a Magyar Tervezőgrafika TOP 100 című könyvekben.